Monday 8 July 2019

1whp ni halal ke forex


Kesimpulannya, troca de análise técnica de forex yg ada dikira harus, kalau gamble, ada unsur judi jadi haram. Ada ulama kata haram. Ada ulama halal. Dlm islam di Panggil..KHILAF. Kita org awam ni. Ikut saja. Bukan forex saja. Ulama berbeda pendapat byk perkara. Spt solat. Trocadilho perkedaan pendurado. Cth lain. Spt Rokok, então. Kita Ikut saja la. Kalau saya. Saya ikut kata ulama yg kata Halal ikut Ulama juga. Dan saya bukan guna swap ke beli tunai. Saya. Bukan teka teka. Mcm org principal judi saya belajar. Belajar..belajar. Guna ilmu pengetahuan. Tuhan Maha Mengetahui Ulama yg kata Haram..pun kita dengar apa hujah hujah alasan alasan mereka. Pastu saya fikirkan. BETUL ke alasan mereka. Betul ke mereka faham perkara ni. Atau sekadar dengar dengar dari org lain saja. Ulama yg kata TAK haram pun kita dengar, apa hujah hujah alasan mereka..pastu saya fikirkan. Pastu. Boleh buat perbanDingan. NAMPAK. NAMPAK. NAMPAK. Siapa yg BETUL alasan nya. Sebab mereka ni kedua dua Ulama. Org yg Ahli dlm bidang agama cuma. KEKUKUHAN. Mana satu yg IKHLAS. Kita boleh kaji. Selidik. Kalau org kata kat saya. Tanya Saya. Napa masih berniaga forex senang je saya jwb. Ulama kata TAK haram. Kalau di Akhirat trocadilho Jika di tanya. Saya jwb mcm tu juga. Sama saja. Saya ada ikuti juga. Dan baca. Ulama kata Haram. Kebanyakan alasan mereka. Forex ni boleh MemUdaratkan. Nanti tak mahu kerja. Ele ele depan pc saja 24 jam..he ele ini antara alasan mereka. Sebenar nya. Alasan mereka ni. Timbul dari HANYA mendengar dengar saja. Dengar sini sikit..dengar sana sikit. Dengar sini. Org kena tipu. Dengar sna. Org Rugi. Tapi. Mereka TAK TAHU. Apa apa dlm bidang ini mereka Langsung TAk ada apa apa pengalaman sebab tu. Bila kita KAJI..alasan alasan mereka TAK KUKUH. Berbalik pulak kpd. Ulama yg kata forex TAK haram. Cara mereka bagi penerangan. TAK BERBELIT BELIT TAK kempen sana. Tak kempen sini ..he mereka terangkan. JELAS. Mcm mana forex tu. Jadi Halal dan mcm mana forex tu jadi Haram. Jelas. Terang. Tak fazendo o kiri ke. Pressionando kanan ke kalau Buat mcm ni. Akan Jadi haram. Tapi. Kalau Buat mcm ni. Akan jadi TAK haram. JELAS. Jadi. Kita sendiri la. Yg berfikir menimbang Tara. Kalau. Katakan. SEMUA Ulama kata. Forex ni Haram. Kita akur la kita IKUT la mcm Riba la. Semua Ulama. Kata Haram. Kita akur la. Walaupun gaji gaji ulama tu..di bayar melalui banco walaau mereka beli keta ke. Rumah ke..loan kpd bank bank Kdg kdg saya TAK Faham. Dulu ulama di Malaysia ni. Kata forex Tak HaRAM. Tak Mau Kacau. Ambil tau tentang forex ni 5 atau 7 tahun lalu ke bila org Melayuislam. Mula pandai sikit sikit dan ada kemajuan dlm perniagaan ini BOLEH UBAH HUKUM. SUKA SUKA tetiba saja jadi HARAM. Pelik. Pelik. Pelik. Tu. Cuba tenguk. MUI. Indonésia Majlis ugama Islam Indonésia bagi Fatwa. Forex TAK haram kalau bidang agama ni. Mereka LebiH ABANG dari kita di malaysia ni tengok saja..terjemahan Al Quran. Kita masih guna ABANG kita dari Indonésia Tu la. Saya Rasa Pelik. Ini pendd peribadi saya saja setelah buat perbandingan dan kajian. Masing masing la. FIKIRKAN DAN SELAMAT BERAMALAda sementes de seda yang tak diketahui kesahihannya telah membuat declaração FAKTA 1WHP haram. Assalamualaikum kepada yang mencuba untuk menutup periuk nasi kami, ahli 1whp. Saya bercerita. Bukan bersengketa. Saya menerangi mana yang kelam. Saya berhujah bukan ala ala usatazah. Saya berdebat bukan persis Hang Jebat. Mungkin apa yg bakal saya perkatakan ini, boleh memberi pencerahan pada mana yang masih kabur .. Dimulakan dengan Bismillah .. Baiklah, ada yang berkata, sistem 1whp ini menggunakan sistem piramid. Dimana, orang atas makan duit orang bawah dan sebagainya. Dan ada juga menyatakan bahawa 1whp tiada produk. Ada juga yang menyatakan Pensyarah Akaun nya mengeluarkan fatwa yg mengatakan 1whp ini haram. Baiklah. Merujuk kpd pernyataan berikut. Biarlah saya memberi pencerahan pada mana yang masih samar samar dek khabar angin yg ntah dari mana. 1 TELEFONE MUNDIAL DE MÃO 1WHP, nível de sistema de menggunakan. Seperti yang telah saya nyatakan di post saya yang lalu. KAMI ULM. BUKAN MLM. ULM bermaksud UNI NIVEL MARKETING. Jelas Ok, saya teruskan. Nível yg kami gunakan, hanya sehingga 5generasi sahaja. Generasi ke 6, kami tak dapat apa apa renda. Malah, renda kami semakin KECIL. Contoh: eu ada cliente. Eu dapat RM50 (se cust ke 1-3) 0r RM20 (se cust ke 4 e assim por diante) por pessoa. Então, meu cliente, dapat cliente pulak. O meu cliente tem dapat RM50 ou RM20. Enquanto isso, eu cuma dapat RM5 sahaja. Seu cliente de dibayar atas usaha kita cliente kita untuk dapat cliente. Se ada lebih sikit rendimento chuteio, bônus empresa dari. Kadang, Rm3, se rajin sikit, dpt rm20 sbb kita registerkan 3 clientes diretos. Bônus de dapat lg, RM100 se kita dapat aktifkan 10 usuários de org dalam masa SEBULAN. Se lebih dari sebulan pun takpe. Ainda há renda. Cuma tak dapat RM100 tu jea. Ainda boleh masyuk. Kami kerja, makan komisen. Bukannya kita dapat RM20, dapat upline RM35. Tak. Upline cuma dapat RM5 SAHAJA. Então, mana fatwa yg mengatakan konsep 1whp ni tiada kesudahan dan orang paling bawah takkan dapat apa apa. SILA BACA SEMULA APA YG TELAH SAYA NYATAKAN INI SEHINGGA FAHAM. Bagi yg menyatakan 1whp ini tiada produk. Salah. Kami ada produk. Dan kami hanya promotor online. Produk kami. BUCK SMS. Dan kami dibayar komisen untuk promove o que atrai pessoas SAHAJA. Se kami kerja. Kami rajin. Renda kami ada. Kami masyuk. Se kami tak kerja, kami malas. Renda. Umpama, Buka sebuah kedai makan. Dah keluar modal poluh ribu semua. Sewa kedai semua. IF, tak buka kedai, cliente ada E cliente bila takde, ada untung tak kan Ini BUKAN PELABURAN, SKIM CEPAT KAYA, SCAM DAN SEBAGAINYA. Bagi yg belum junte-se a você, mungkin tak faham flow 1whp. Bg kami, líderes barisan 1whp. Kami lebih tahu selok belok. Bukan mudah untuk ada dikedudukan kami sekarang. Kami juga bermula dengan RM55. Bukannya RM54.99 ke RM55.01 ke. TIDAK. Kami juga bermula sama seperti yang lain. Yang membezakan renda kami ialah kerajinan kami. Tu sahaja. Siapa kerja lebih. Dia dapat lebih. Kerja mudah. ISLAM itu mudah. Jangan rumitkan. Yakin. Hati. Selagi kita yakin dengan apa yang kita buat. Inshaa Allah. Tapi, kalau syubhah (ragu ragu), saya sendiri sarankan anda untuk jangan sertai kami. Kami tidak mahu benda halal haram ini nanti berbangkit kemudian hari. Yang lecturer account tu, melhor explique o fluxo whp ni betul betul. Se salah fakta. Memang orang akan cakap haram. Jangan mudah jatuh hukum halal haram. Maioria eg buat declaração utk jatuhkan whp ini, adalah orang yg mengharapkanj durian runtuh. Byr rm55, taknak wat apa apa. Nak ribu ribu. Manusiaaaa. Manusiaaa. Ni kerja. Bukan saham. Investimento da Bukan. Saya sendiri tak faham. Se kita cakap se juntar e takyah wat apa. Dikatanya duit tu HARAM. Se kita bg habilidade, gorjeta, strategi utk jana income, siap GUIA E CLASSE DE COACHING semua. Dikatanya kena kerja ke cmtu pulak. RAGAM MANUSIA. ) Kami manusia tak mampu puaskan hati semua orang. Saya harap, hujahan ini mampu memberi pencerahan mana yg masih samar. Semua ikut pada yakin hati :) -1WHP Líder Mia-

No comments:

Post a Comment